29 Eylül 2022 Perşembe

Aşk Mavi Bu Şehirde

Aşk Mavi Bu Şehirde
-Sivas dair-

beni bir rüzgar mı
yoksa bir rüya mı attı buralara
kuşları severim
maviyi de
adım adım çağırır bir ses ben’i
ondan mıdır gelir, alır götürür
bırakır Selçuklunun diyarına

bu şehirdir gelir götürür beni
kutsal uyanışları soluyan bir ulu kubbeye
öyle vakur
öyle yalın ki
tevekkül taşınır kalplere
şehrin tüm zamanlarında

ağırlar konaklar yol yorgunu gezginleri
unutulmuş bir türkü çöküverir
soğuk uzun akşamlarına
çıkagelir ansızın poyraz
kaleyi sarar yine

mistik bir sevda alır beni
dalar derinliğine gözlerim
sürüklenirim soğuk ayazda
bulurum yolumu büyülü kokusunda
sıvazlarım yanağını geçen yılların

buruciye’nin koynunda söz dokunur
sazdan aşk’a kafiyeler dizilir
inceden ince
kıvranır bakırın tasında cümlelerim
dudaklarımı sarar
aşkın kızıllığı çalınır maviye
seni değil asıl kendimi ararım bu şehirde

alır götürür beni bu şehir
bekleyen sevgiliye
gök mavi
gök pınar mavi
gök medrese mavi
bu şehirde aşk hep mavi

Vildan Poyraz Coşkun
10.12.2017
Şiir ve Ses: Vildan Poyraz Coşkun
Video: Faruk Bilge

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder