17 Ekim 2023 Salı

Bir Yüzü Esmer

“Bir Yüzü Esmer” Hakkında
(Fatih Altınbeyaz)

Çeşitli platformlarda hep söylüyor, şair olmadığımı dile getiriyorum.

Bunu ilk defa duyanlar, bu durumun içinde küçümseme barındırdığını düşünüyorlar.

Hemen arkasından açıklama yapma ihtiyacı olduğunu biliyorum.

Şairliğin yazarlıktan daha üst bir konum, bir paye olduğunu düşünüyorum. Çünkü başarısız şairler düzyazıya yönelirlermiş.

Yazarlığı bir zanaat olarak düşünebilirsiniz, sabah kalkıp bir öğrenci gibi masanızın başına oturabilirsiniz.

Ama şairlik öyle değil, esin kaynağı bulunmadığında, ilham gelmediğinde, çağrışım sizden uzak olduğunda ve anlatmak için metafor yakalayamadığınızda kitlenir kalırsınız.

İstediğiniz gibi işin zanaat kısmını harlayın ve masanızın başından kalkmayın bir adım ileriye gidemezsiniz. Bu yüzden aylarca bir kelime bekleyen daha çok şairlerdir.

Ahmet Hamdi Tanpınar’ın şairliği bir susma işi olarak gördüğünü daha evvel söylemiştik.

Şairler konuşmasını, kelimelerle iştenlikle oynamasını ve susmasını da iyi bilirler.

Vildan Hanım’ın “Bir Yüzü Esmer” adlı kitabını, şiirlerini çok sevdim.

Kaç aydır kitabı yanımda gezdirdim durdum.

Şiirleri; okul önlerinde, öğlen paydoslarında okudum ve aynı zamanda şiir, şairlik üzerine kafa yordum.

Bu cümleyi hep tekrar ediyorum, şu geldiğimiz noktada bir şiiri okurken onun hangi ruh haliyle, nasıl bir his yumağı ile yazıldığını az çok çıkarabiliyoruz.

Şair yazdıklarıyla meşhur olmak mı istemiş, tribüne mi oynamış, dikkat çekme ve beğenilme niyetinde olmuş anlıyorsun.

Vildan Poyraz Coşkun bunları yapmıyor, şair olmak, sembol, ironi ile anlatmak, yeri geldiğinde bir kelimeyi aylarca beklemek ve daha iyi yazmak için susmak istiyor.

Kitabında çeşitli yıllarda yazılmış şiirler ve kısa metinler var.

Şiirler kitaba yıl sırasına ve bir hiyerarşiye göre konulmamış. Böylesi çok daha güzel olmuş.

“Salt Okunur, Aşk’a Çağrı, Gelincik Bakışlı Çocuk, Daha Dün Gibi, Öte Kavim, Halep, Yasaklı Kiraz Ağacı, Aşk Mavi Bu Şehirde, Kelebek Mutluluğu, Yol Düşleri, Kayıp Yakamoz” dönüp dolaşıp okuduğum, çağırdığım, çağrıştırdığım, konuştuğum ve üzerinde sustuğum şiirler oldu.

“Bir Yüzü Esmer” 2022 yılı içerisinde çıktı. Vildan Poyraz Coşkun Hanımefendi’yi kutlarım, daha nice güzel eserler diliyorum.

Fatih Altınbeyaz
25.10.2022



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder